مجله اینترنتی شهر نو

سرگرمی، تفریحی، جالب، خواندنی، عکس، اس ام اس، پزشکی

بلیچینگ ، بی ضررترین روش جهت سفید کردن دندان ها

روش بلیچینگ یکی از روش های کاملا بی ضرر در زیبایی دندان به شمار می رود. از آنجا که در این روش هیچ گونه آسیبی به دندانهای شما نمی رسد ، بسیاری از افراد تمایل به استفاده از آن را دارند. بلیچینگ یعنی سفید کردن دندان با استفاده از یک ماده ی شیمیایی اکسید کننده ی رنگها. این رنگها در واقع در داخل دندان شما نهفته است . پس از مدتی منجربه تغییر رنگ سفید دندان به رنگ زرد می شود.

به دلیل وجود مواد شیمیایی که می تواند اثرات سوئی بر روی جنین و نوزاد در حال رشد داشته باشد ، دندانپزشکان استفاده از روش بلیچینگ را به زمانی غیر از زمان بارداری و شیردهی موکول خواهند کرد.

روش بلیچینگ در حد معمولی به سفید کردن دندان شما می پردازد. در نتیجه شما نباید انتظار یک رنگ کاملا سفید را داشته باشید . اگر دندانی با این خصوصیات را می پسندید ، بهتر است از سایر روش های دندانپزشکی برای سفید کردن دندانها استفاده نمایید. بلیچینگ تا ۲ سال می تواند پایدار باشد.

انواع روش های بلیچینگ:

  • در روش اول شما باید ۱ یا ۲ جلسه به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید . در این زمان دندانپزشک با بهره گیری از لیزر و مواد شیمیایی مخصوص بلیچینگ ، کار سفید کردن دندان شما را آغاز خواهد کرد. چون تعداد جلسات کم است ، در نتیجه میزان مواد استفاده شده نیز افزایش می یابد. اما نگران نباشید ، این میزان آسیبی به دندان شما نمی رساند.
  • روش دوم استفاده از بلیچینگ در خانه است. برای این روش پزشک یک پروسه ۳ هفته ای را برای شما مقرر می کند. در پایان در حدود ۵ الی ۶ سرنگ حاوی مواد شیمیایی و همچنین دو قالب جهت ریختن مواد داخل سرنگ در داخل آنها و قرار دادن بر روی دندان ها را به شما می دهد. زمان و مقدار استفاده از این مواد به جنس دندان و میزان تیرگی آن بستگی دارد.

عصب کشی از درمان هایی است که می تواند در رنگ دندان تغییر ایجاد کند. در چنین مواردی پس از اتمام درمان ماده بلیچینگ از پشت دندان داخل حفره پالپ قرارگرفته و روی آن پانسمان می شود. برای تغییر رنگ این دندان در حدود یک هفته زمان نیاز است.

سفید کردن دندان

نکات بسیار مهم:

  • مصرف مواد تیره همچون چای ، قهوه ، نسکافه و . . . را محدود کنید.
  • پس از مصرف این مواد باید مسواک بزنید . در صورتی که مسواک در دسترس نبود از آب به همراه یک پارچه مرطوب استفاده کنید. پارچه را به آرامی بر روی دندان خود بکشید تا رنگهای احتمالی از بین برود.
  • از کشیدن سیگار اجتناب کنید.
  • بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید تا سفیدی دندانهای شما عمر بیشتری داشته باشد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی



Designed By infoxcal Powered by Bayan